Srpen 2016

Nádvoří Blanenského Zámku

31. srpna 2016 v 17:49 | Iris |  © Architektura
Minule jsem Vám zámek představila zvenku a překvapilo mě, kolik z Vás o něm nemělo ani tušení, z druhé strany mě to potěšilo, aspoň vím, že tu nejsu sama. Smějící se Abych vás navnadila ještě víc, tak jsem tentokrát fotila nádvoří zámku a musím říct, že jsem z něho byla opět doslova unešená. Rozhodně návštěvu doporučuji a prohlídka není nijak dlouhá.
Trochu jsem zabrousila do historie (páč z výkladu si nic nepamatuji Překvapený i když průvodkyni samozřejmě poslouchám, tak by mě zajímalo, jestli to taky tak máte a nebo si to pamatuje? Mrkající ) a tam jsem se dočetla, že to byl původně lenní dvůr, který byl přestavěn na tvrz. Přestavbu na renesanční zámek, která byla započata v druhé polovině 16. století, měl na svědomí tehdejší držitel panství Matyáš Žalkovský ze Žalkovic.
Další majitelé Salmové za svého držení zámek několikrát upravovali, nejvýrazněji do jeho podoby zasáhli zbořením části předzámčí roku 1818, romantickou úpravou kolem poloviny 19. století a konečně novorenesanční přestavbou roku 1870, z níž se do dnešní doby zachovalo několik historických interiérů.
Ještě jsem vám přihodila fotografii, kterou jsem vyfotila v muzeu na nástěnce.

Projekt Alphabet - písmeno Z

29. srpna 2016 v 15:27 | Iris |  © Ostatní
Jsme ve finále.
Ano, projekt Alphabet nám dospěl zdárně ke konci a i v tomto případě jsem jedno písmenko poslala.
Byl to výborný projekt, kde jsme hledali písmena, nejen v přírodě, ale i doma a vůbec všude, kde vás to napadlo.
Tak tady je ten poslední mohykán Mrkající

Jizerky

27. srpna 2016 v 13:07 | Iris |  © Moje cestování
Rok se s rokem sešel a opět přišla na řadu dovolená. Tentokrát padla volba na Jizerské hory.
A musím říct, že rozhodně nezklamaly, máme za sebou několik navštívených muzeí, několik hradů ( ještě teď mě bolí nohy Překvapený ale ty výhledy za to prostě stojí Mrkající) samozřejmě jsme nemohli vynechat Ještěd, a ZOO Liberec. Nezapomněli jsme ovšem také navštívit DinoPark a IQlandiu (což můj šálek kávy rozhodně nebyl), ale budiž, synátor si to maximálně užil.
Najeli jsme 975 km a já nafotila cca 1200 fotek. Není to moc, ale když máte vedle sebe někoho, kdo pořád brble, tak nemáte moc chuť fotit, ale spíš vraždit.
Ale dost stěžování, nestihli jsme toho plno, protože je tam opravdu hodně památek, ale počasí nám krásně vyšlo a dovolená se nám maximálně vydařila, tudíž musím konstatovat, že jsme nadmíru spokojeni. Tedy alespoň já.
Pár ochutnávek, abych vás navnadila.

Na Zámku v Blansku

22. srpna 2016 v 13:13 | Iris |  © Architektura
V prvé řadě musím napsat, že ač mám město Blansko nadosah ruky a nejednou jsem tam byla, absolutně jsem netušila, že se tam nachází zámek. O to víc jsem byla mile překvapená, protože zámek je opravdu krásný a nachází se přímo uprostřed města.
Na první pohled jsem byla zklamaná, ač jsem věděla, jak zámek vypadá, vchod přes budovu do zámku, na které je nápis Muzeum vypadala zchátrale. Když jsem ale prošla podloubím, koukl na mě nádherný architektonický skvost.
Nedalo mě to a zeptala jsem se paní průvodkyně, jak je zámek dlouho otevřený, její odpověď mě totálně vyrazila dech. Prý 20 let, jen málo kdo o něm ví. A přitom je to krásný kus architektury.

Litý Koláč s Čokoládovou Polevou

19. srpna 2016 v 13:17 | Iris |  Kuchtím
Já si nedám pokoj s tou provokací, ale když ono se nedá odolat. Opět jsem všem polechtala chuťové buňky, že se olizovali až za ušima, se nedivím, já se olizovala už jen, když jsem tu polevu míchala v hrnci Smějící se
A když polevu, tak čokoládu na vaření a dvoje ledové kaštany. Korunovala jsem to barevným sypáním.
Ještě uvařit kafe a dílo je dokonáno Mrkající

Muzejní Skvost

17. srpna 2016 v 9:09 | Iris |  © Zajímám se
Už je to pár let, co jsem si ji vyfotila na nádraží v Brně. A podařilo se mi ji vyfotit při oslavách 140 let MHD.
Je stará, je z roku 1899 Překvapený a je v depozitáři v Brně Líšni. Je tam od roku 1971 a je neuvěřitelný, že tam pořád je.
Je nádherná, červeno-krémová a má číslo 10. Takové skvosty už nikdo nepostaví a je málo pravděpodobné, že se s ní někdy někdo ještě sveze.
Mám ráda retro města Brna a je úžasný, že máme vůbec možnost takové staré věci vidět naživo.

Úvaha 5

11. srpna 2016 v 7:27 | Iris |  © Pořád se něco děje
"Člověk nikdy nepochopí bolest druhého, dokud ji sám nezažije. Až ji prožije, pak teprve pochopí."

Nebeské Srdce

8. srpna 2016 v 7:07 | Iris |  © Příroda
Když fotím západy slunce, občas tam hledám i nějaký ten obraz, něco, co by dávalo v těch mracích smysl.
A tentokrát tam na mě koukalo srdce. Bylo tam jen okamžik, ale bylo velký a nádherný.
Byla to momentka, kterou se mi asi hodně dlouho nepodaří vyfotit.

Luční...

2. srpna 2016 v 17:47 | Iris |  © Květy
Luční kvítí je nádherný, roste si všude, kde ho napadne, když nezaprší, tak nevadí, když zaprší, tak ještě víc přidá na kráse.
Svým způsobem je to plevel, o to víc žasnu nad rozmanitostí a barevností jeho květů.
Lemují silnice, lemují pole, lemují stavby, prostě si jen tak rostou a kvetou a nic jim v tom nezabrání.
Matka příroda zkrátka umí.