© Architektura

Hrad v Hardeggu

Středa v 9:19 | Iris
Naše pokračování za hranice skončilo těsně za hranicemi.
Návštěva hradu sice byla velmi lákavá, ale vzhledem k tomu, že se nachází na protáhlé skalní ostrožně (zase kopec Překvapený) obtékané ze dvou stran řekou Dyjí, vzdali jsme to. Neodolala jsem a aspoň si ho od řeky Dyje vyfotila.
Poloha hradu způsobila, že se zachoval v poměrně dobrém stavu, takže počítám s tím, že tam vydrží ještě hodně dlouho a my se tak jednou vrátíme na místo činu a koukneme se i dovnitř.

Interiér Blanenského Zámku

10. září 2016 v 11:37 | Iris
Je úžasný, že je nám vůbec umožněno vstoupit do tak krásných prostor a pak jen člověk stěží lapá po dechu nad tou starou nádherou. Alespoň já to tak mám.
Starý dřevěný stoly, židle, komody, postele. Vyloženě na vás dýchne doba minulého století. Mě nejvíc zaujaly tajné dveře a hádejte kam vedly? Mrkající

Nádvoří Blanenského Zámku

31. srpna 2016 v 17:49 | Iris
Minule jsem Vám zámek představila zvenku a překvapilo mě, kolik z Vás o něm nemělo ani tušení, z druhé strany mě to potěšilo, aspoň vím, že tu nejsu sama. Smějící se Abych vás navnadila ještě víc, tak jsem tentokrát fotila nádvoří zámku a musím říct, že jsem z něho byla opět doslova unešená. Rozhodně návštěvu doporučuji a prohlídka není nijak dlouhá.
Trochu jsem zabrousila do historie (páč z výkladu si nic nepamatuji Překvapený i když průvodkyni samozřejmě poslouchám, tak by mě zajímalo, jestli to taky tak máte a nebo si to pamatuje? Mrkající ) a tam jsem se dočetla, že to byl původně lenní dvůr, který byl přestavěn na tvrz. Přestavbu na renesanční zámek, která byla započata v druhé polovině 16. století, měl na svědomí tehdejší držitel panství Matyáš Žalkovský ze Žalkovic.
Další majitelé Salmové za svého držení zámek několikrát upravovali, nejvýrazněji do jeho podoby zasáhli zbořením části předzámčí roku 1818, romantickou úpravou kolem poloviny 19. století a konečně novorenesanční přestavbou roku 1870, z níž se do dnešní doby zachovalo několik historických interiérů.
Ještě jsem vám přihodila fotografii, kterou jsem vyfotila v muzeu na nástěnce.

Na Zámku v Blansku

22. srpna 2016 v 13:13 | Iris
V prvé řadě musím napsat, že ač mám město Blansko nadosah ruky a nejednou jsem tam byla, absolutně jsem netušila, že se tam nachází zámek. O to víc jsem byla mile překvapená, protože zámek je opravdu krásný a nachází se přímo uprostřed města.
Na první pohled jsem byla zklamaná, ač jsem věděla, jak zámek vypadá, vchod přes budovu do zámku, na které je nápis Muzeum vypadala zchátrale. Když jsem ale prošla podloubím, koukl na mě nádherný architektonický skvost.
Nedalo mě to a zeptala jsem se paní průvodkyně, jak je zámek dlouho otevřený, její odpověď mě totálně vyrazila dech. Prý 20 let, jen málo kdo o něm ví. A přitom je to krásný kus architektury.

Evangelický Kostel v Jánských Lázních

27. června 2016 v 14:07 | Iris
Mám ráda tyto stavby a kostelů je u nás v České republice nespočet, tentokrát jsem si vybrala evangelický kostel v Jánských lázních, kde jsme trávili dovolenou.
Občas, když jdu dovnitř, mám takový zvláštní pocit, který nedokážu vysvětlit, asi proto možná skoro vždycky fotím jen zvenku. I přesto jsou kostely nádherné stavby, které nelze přehlédnout, vždycky upoutají Vaší pozornost, tedy aspoň tu moji určitě. A mají ješte jedno obrovské plus, většinou se nacházejí ve vesnice a ne kopci, jako hrady.
Když se tak na ty fotografie dívám, tak si říkám, že v dnešní době už takový skvost nikdo nepostaví.

Hrad Potštejn

15. dubna 2016 v 12:19 | Iris
Miluji české památky, o to víc si je vychutnávám většinou v létě, když jedeme na dovolenou.
Tento hrad byl již druhý v pořadí, který jsme loni na dovolené navštívili.
Synátor to komentoval slovy......"Mami, toto je aspoň hrad a ne ten minulý" (jen podotýkám, že na ten první jsme se šplhali v šíleným vedru, do šílenýho kopce a byla tam jen jedna zeď a jedna hromádka z kamení Smějící se no vyčítal mi to ještě další tři dny)
Ovšem hrad Potštejn se mu moc líbil, stejně tak, jako mě, ani ten kopec nebyl tak šílený, ale hrady prostě na kopci stojí, s tím se člověk musí smířit.

Letní procházka Brnem

1. října 2015 v 11:07 | Iris
Vracím se v čase do období letních prázdnich a to přesně do posledního červencového víkendu. Byla neděle a v poledne mi přijela návštěva až ze Slovenska, není jim nikdo jiný, než blogerka Jessamine Rose. S Jess jsme se domlouvaly několik týdnů a já su nesmírně ráda, že nám to vyšlo a že jsme se potkaly.
Podívaly jsme se na největší špeky a raritky města Brna, samozřejmě jsme neopomenuly i klasiku, zašly jsme si na koktejl, daly si vynikající oběd a pokochaly se výhledem na Brno z vyhlídky, která se nachází v nejvyšším patře Domu pánů z Lipé na náměstí Svobody.
Naše první kroky vedly přes Masarykovu ulici na Náměstí Svobody, kde stojí jedny úžasný hodiny (mimochodem, skvěle se jim říká, ale je to publikovatelné až po 10 hodině večerní), na kterých ale nikdo nepozná, kolik je hodin, uznejte sami, že o tuhle podívanou jsem Jess nemohla připravit Smějící se Študovala jsem je sama, ale nic nevyštudovala, ani ta kulička nevypadla, popravdě, je tam vždycky před 11hodinou narváno, tudíž ani není šance, myslím, že sběrači kuliček už to mají vychytaný Mrkající

Zřícenina Hradu Hoštejn

12. září 2015 v 11:57 | Iris
Čekala jsem cokoliv, ale tohle určitě ne, zbyly tam jen dvě zdi, jedna menší a druhá větší, jen v představách si člověk může domýšlet, jak hrad asi kdysi vypadal. Pokud hrad byl kdysi mohutný, pak je smutné, co z něj zbylo. Alespoň ten výhled na vesnici je krásný.
Ovšem po výšlapu na kopec (podotýkám, že bylo vedro jako blázen) a po slovech mého syna......Mami, to že je hrad?! A kvůli tomu lezu takový kopec....vždyť tu jsou jen dvě zdi......příště zůstanu v autě.......Tak po téhle zkušenosti, už příští rok na žádnou zříceninu nelezu a nebo rovnou pojedu na dovolenou sama.
Taky tak brbláte, když někam jedete s rodiči?

Honosná Renesanční Radnice

23. srpna 2015 v 13:27 | Iris
První, co Vám musí padnout do oka, když přijedete na náměstí T. M. Marků v Lanškrouně, je nádherná Renesanční radnice, která stojí přímo uprostřed čtvercového náměstí a křičí na Vás, tady stojím, podívej se na mě. Ale popravdě, křičet nemusí, tu nelze přehlednout. Co na těchto stavbách obduvuji, je sgrafity na stěnách, to vždycky zaujme.

Restaurant Císaře Leopolda - Můj oblíbený

20. září 2013 v 21:54 | Iris
Nachází se přímo uprostřed města Brna na ulici Orlí v obchodní galerii. Je to stylová restaurace a kavárna, (kterou mimochodem MILUJI) a která nabízí italské speciality a pizzu. V létě mají i Letní Zahrádku před vchodem do Galerie, když ale jdete přímo do restaurantu, ocitnete se v podzemí, kde jsou zdi pomalované a dýchne na Vás tak kus Itálie. A mně tam láká už jen to, že tam dost často hrají Erosse Ramazzotiho. Vaří tam výborně, dlouho jsem tam nebyla, až onehdá, dříve tam měli názvy jídel italsky, teď už je mají česky, ale moje nejoblíbenější jídlo si pamatuji dodnes - Petto di Polo ala Pappa ( snad jsem to napsala aspoň trochu správně)