© Architektura

Na Oravském hradě

15. dubna 2018 v 8:18 | Iris
Oravský hrad má tři části, dolní, střední a horní.
My byli až úplně nahoře, ale řeknu Vám, vylézt to, to byl vrcholový sport.Smějící se
Dolní hrad tvoří Turzův palác, kaple svatého Michala, západní a východní bašta, budova fary a obranný systém složený z první, druhé a třetí hradní brány.
Střední hrad se skládá z Korvínova paláce, paláce Jána z Dubovce a obytné věže.
Horní hrad tvoří Citadela - nejstarší část hradu, která byla postavena v 13. století a sloužila na obranu hradu.
Prohlídka trvala zhruba 3 hodiny a je to opravdu vysoko a těch schodů Překvapený Smějící se
A když takhle jedete na nějakou památku, pamatujete si někdo výklad průvodce? Já se bez mučení přiznám, že ne Úžasný

Oravský hrad

13. dubna 2018 v 9:09 | Iris
Když jsme byli na dovolené na Slovensku, tak první památku, kterou jsme navštívili, byl Oravský hrad. Nachází se v obci Oravský podzámok, a je to, řekla bych, nejvýraznější dominanta oravského regionu, patřící mezi nejvýznamnější památky hradního stavitelství na území Slovenska. Je to národní kulturní památka a navštívit ho můžete od května do března.
Pod hradem se vlní řeka Orava, od severu je chráněn skalním masivem a od jihu půlkruhovým zemním valem.
Jeho nejvyšší část dosahuje výšky 112m a my to vylezli až úplně na samý vrchol. Nedá se říct, vyšli, protože 112m člověk opravdu leze.Smějící se
My tam byli v srpnu a bylo tam docela narváno. Zapomněla jsem vyfotit frontu u pokladen, byly tam dvě, takže doporučuji si výlet naplánovat hned ráno, my si koupili celý okruh a skoro dvě hodiny jsme čekali na náš vstup. Mezitím jsme si prošli Oravský podzámok a já vyfotila hrad, jak se tyčí nad obcí.

Zámek Vranov nad Dýjí

15. února 2018 v 10:17 | Iris
Je barokní skvost, na který se Vám naskytne pohled, jakmile projedete ostrou zatáčkou.
Bylo nás několik cvoků, kteří na tak riskantním místě zastavili a přebíhali přes silnic, aby si ten skvost vyfotili.
Zámek se totiž tyčí na skále nad údolím, kterým protéká řeka. Původně byl vybudovaný jako jeden z prvků podyjské obranné soustavy při jižní hranici země.
Výstavbu zámku započali v 10. století Přemyslovci.
Zpočátku to byl královský majetek. V 15. století ho získal bohatý a mocný rod Lichtenburků, v průběhu 16. století se tu střídali v krátkých intervalech různí majitelé jako například Ditrichštejnové, Štrejnové ze Švarcenavy, Čertorejští, Meziříčtí z Lomnice ap. Za třicetileté války hrad obléhali a poškodili Švédové a zkázu pak dovršil rozsáhlý požár v roce 1665.
Nyní je zámek v majetku České republiky a jeho správu zajišťuje Národní památkový ústav, bohudík je přístupný veřejnosti.

Hrad v Hardeggu

26. července 2017 v 9:19 | Iris
Naše pokračování za hranice skončilo těsně za hranicemi.
Návštěva hradu sice byla velmi lákavá, ale vzhledem k tomu, že se nachází na protáhlé skalní ostrožně (zase kopec Překvapený) obtékané ze dvou stran řekou Dyjí, vzdali jsme to. Neodolala jsem a aspoň si ho od řeky Dyje vyfotila.
Poloha hradu způsobila, že se zachoval v poměrně dobrém stavu, takže počítám s tím, že tam vydrží ještě hodně dlouho a my se tak jednou vrátíme na místo činu a koukneme se i dovnitř.

Zámek Franzesburg

2. června 2017 v 19:27 | Iris
Se nachází v Městysu Laxenburg v dolním Rakousku asi 20km od Vídně. Leží na uměle vytvořeném ostrově uprostřed zámeckého parku Laxenburg, a byl to Franišek II, který nechal tuto napodobeninu středověkého hradu postavit.
Ač napodobenina, je nádherný.
Franzesburg je spjat s císařovnou Sisi, která zde strávila medové týdny s císařem Františkem Josefem.
Já se dozvěděla, že jedu do Rakouska ze dne na den a mám pocit, že takové výlety jsou nejlepší.
Zásadně neplánovat. Mrkající

Interiér Blanenského Zámku

10. září 2016 v 11:37 | Iris
Je úžasný, že je nám vůbec umožněno vstoupit do tak krásných prostor a pak jen člověk stěží lapá po dechu nad tou starou nádherou. Alespoň já to tak mám.
Starý dřevěný stoly, židle, komody, postele. Vyloženě na vás dýchne doba minulého století. Mě nejvíc zaujaly tajné dveře a hádejte kam vedly? Mrkající

Nádvoří Blanenského Zámku

31. srpna 2016 v 17:49 | Iris
Minule jsem Vám zámek představila zvenku a překvapilo mě, kolik z Vás o něm nemělo ani tušení, z druhé strany mě to potěšilo, aspoň vím, že tu nejsu sama. Smějící se Abych vás navnadila ještě víc, tak jsem tentokrát fotila nádvoří zámku a musím říct, že jsem z něho byla opět doslova unešená. Rozhodně návštěvu doporučuji a prohlídka není nijak dlouhá.
Trochu jsem zabrousila do historie (páč z výkladu si nic nepamatuji Překvapený i když průvodkyni samozřejmě poslouchám, tak by mě zajímalo, jestli to taky tak máte a nebo si to pamatuje? Mrkající ) a tam jsem se dočetla, že to byl původně lenní dvůr, který byl přestavěn na tvrz. Přestavbu na renesanční zámek, která byla započata v druhé polovině 16. století, měl na svědomí tehdejší držitel panství Matyáš Žalkovský ze Žalkovic.
Další majitelé Salmové za svého držení zámek několikrát upravovali, nejvýrazněji do jeho podoby zasáhli zbořením části předzámčí roku 1818, romantickou úpravou kolem poloviny 19. století a konečně novorenesanční přestavbou roku 1870, z níž se do dnešní doby zachovalo několik historických interiérů.
Ještě jsem vám přihodila fotografii, kterou jsem vyfotila v muzeu na nástěnce.

Na Zámku v Blansku

22. srpna 2016 v 13:13 | Iris
V prvé řadě musím napsat, že ač mám město Blansko nadosah ruky a nejednou jsem tam byla, absolutně jsem netušila, že se tam nachází zámek. O to víc jsem byla mile překvapená, protože zámek je opravdu krásný a nachází se přímo uprostřed města.
Na první pohled jsem byla zklamaná, ač jsem věděla, jak zámek vypadá, vchod přes budovu do zámku, na které je nápis Muzeum vypadala zchátrale. Když jsem ale prošla podloubím, koukl na mě nádherný architektonický skvost.
Nedalo mě to a zeptala jsem se paní průvodkyně, jak je zámek dlouho otevřený, její odpověď mě totálně vyrazila dech. Prý 20 let, jen málo kdo o něm ví. A přitom je to krásný kus architektury.

Evangelický Kostel v Jánských Lázních

27. června 2016 v 14:07 | Iris
Mám ráda tyto stavby a kostelů je u nás v České republice nespočet, tentokrát jsem si vybrala evangelický kostel v Jánských lázních, kde jsme trávili dovolenou.
Občas, když jdu dovnitř, mám takový zvláštní pocit, který nedokážu vysvětlit, asi proto možná skoro vždycky fotím jen zvenku. I přesto jsou kostely nádherné stavby, které nelze přehlédnout, vždycky upoutají Vaší pozornost, tedy aspoň tu moji určitě. A mají ješte jedno obrovské plus, většinou se nacházejí ve vesnice a ne kopci, jako hrady.
Když se tak na ty fotografie dívám, tak si říkám, že v dnešní době už takový skvost nikdo nepostaví.

Hrad Potštejn

15. dubna 2016 v 12:19 | Iris
Miluji české památky, o to víc si je vychutnávám většinou v létě, když jedeme na dovolenou.
Tento hrad byl již druhý v pořadí, který jsme loni na dovolené navštívili.
Synátor to komentoval slovy......"Mami, toto je aspoň hrad a ne ten minulý" (jen podotýkám, že na ten první jsme se šplhali v šíleným vedru, do šílenýho kopce a byla tam jen jedna zeď a jedna hromádka z kamení Smějící se no vyčítal mi to ještě další tři dny)
Ovšem hrad Potštejn se mu moc líbil, stejně tak, jako mě, ani ten kopec nebyl tak šílený, ale hrady prostě na kopci stojí, s tím se člověk musí smířit.