© Moje cestování

Oravský Podzámok

30. srpna 2017 v 17:37 | Iris
Oravský hrad byl naší první navštívenou památkou na Slovensku. Vzhledem k tomu, že jsme měli hodinu a půl čas, než nám začne prohlídka (doporučuji si časy zjistit předemPřekvapený) prošli jsme se krátce po obci Oravský Podzámok, kde se hrad nachází.
První, co na nás koukalo, byl chlap s hadem na lavičce, hada jsme si pohladili, ano i já se odvážila a že na zpáteční cestě se s ním necháme vyfotit. Prošli jsem si střed obce, viděli jsme stromy lemovaný kostel, a nádherný starý kočár, bylo tam muzeum šlechtických kočárů, kde měli 25 exponátů, ale dostaňte tam chlapy, tak aspoň mám ten jeden. Za to jsme stihli koupit asi 3x zmrzlinu, no nemilujte toho teenageraSmějící se
Z několika pohledů jde krásně vidět i hrad. Když jsme přicházeli zpět k pokladně, chtěli jsme se zvěčnit s hadem, ale nikdo nikde, zajímalo by mě, proč si to ten pán tak rychle rozmyslel.

Hotel Orava

28. srpna 2017 v 8:08 | Iris
Na letošní dovolené byla našim domovem na 5 dní vesnička Vitanová.
Byli jsme ubytovaní na Hotelu Orava a myslím, že spokojenost byla výborná, až na to spaní, skoro jsem se tam nevyspala, holt, asi fakt už stárnu. Buď si budu muset vozit svoji matraci a nebo nebudu jezdit na dovolený Smějící se
Snídaně byly výborný (i proto ráda cestuji, nemusím totiž vařit Mrkající) švédský stůl miluji, akorát mám vždycky problém, co si naložit na talíř. Na večeře jsem nechodila, ty jsem přenechala chlapům, ale prý byly taky skvělý.
Co se týče vesničky, tak tu jsme vždycky jen ráno a navečer projížděli, po celodenní túře se mnou kdokoliv odmítal jít na procházku.

Na vyhlídce

23. srpna 2017 v 20:57 | Iris
Město a okolí je z vyhlídky nejkrásnější, vidíte vše a nic Vám neunikne.
Kde stojí hrad, jak je od něj daleko kostel, jak se klikatí řeka, jak vedou silnice.
Řekla bych taková mapa v reálu a fakt, že se město nachází v Rakousku a vyhlídka u nás, je jen takový malý bonus.

Slovenský ráj

20. srpna 2017 v 10:07 | Iris
Sice jen na začátku, ale byli jsme tam. A já byla šťastná, že jdu lesem, jak málo stačí.
Je tam opravdu krásně. Došli jsme na ústí Bielého potoka a vzhledem k tomu, jaký výšlap následoval, tak jsme se zase vydali zpět, i proto, že nás tlačil čas. Chtěla jsem vidět i ty žebříky, ale po zjištění, že trasa má 10 a nebo 16km, jsem to vzdala, na to nemám kondičku (jednou se tam ale vrátím Mrkající)
Co mě ale překvapilo, že za vstup do Slovenského ráje se platí, zajímalo by mě, zda je to tak i v Českém ráji. Přesto musím říct, že su spokojená, příroda mi to vynahradila.

Zpět doma

18. srpna 2017 v 17:17 | Iris
Opět rok pryč a opět už po dovolené. Letošní volba padla na Slovensko.
Naplánovali jsme si to do Tatranského národního parku, kde jsme viděli několik hradů, byli jsme i v Muzeu oravské dědiny, na skok ve Slovenském ráji, Vysoké tatry jsme viděli alespoň z auta, ale i tak ten pohled stál za to, a jeden nádherný vodopád v Roháčích.
Vždycky si říkám, když lezu do toho šíleného kopce, jestli mi to za to stojí, ale pak, když se rozhlédnu si řeknu, že ano, prostě to za ten výhled stojí, když se k tomu přičte skvělý počasí, pak je ta dovolená dokonalá. To, že vedle vás nějaký teenager neustále brble je třeba brát s rezervou.
Nevím, kolik jsme ušli km, nohy mě ale zatím pořád bolí Smějící se za to vím, že jsme ujeli 1192km a já nafotila 1219 fotografií.
Pár fotografií jako ochutnávka.

Hrad v Hardeggu

26. července 2017 v 9:19 | Iris
Naše pokračování za hranice skončilo těsně za hranicemi.
Návštěva hradu sice byla velmi lákavá, ale vzhledem k tomu, že se nachází na protáhlé skalní ostrožně (zase kopec Překvapený) obtékané ze dvou stran řekou Dyjí, vzdali jsme to. Neodolala jsem a aspoň si ho od řeky Dyje vyfotila.
Poloha hradu způsobila, že se zachoval v poměrně dobrém stavu, takže počítám s tím, že tam vydrží ještě hodně dlouho a my se tak jednou vrátíme na místo činu a koukneme se i dovnitř.

Městečko Hardegg

24. července 2017 v 8:28 | Iris
Když jsme se doplazili k řece Dyji (nebo alespoň já Smějící se) tak první co jsme udělali bylo, že jsme zapluli do restaurace, která byla hned za mostem, mají to velmi dobře promyšlené, a všechno co bylo ledové, chlazené a studené bylo naše a musím konstatovat, že tady bylo narváno.
Za to, když jsme Hardegg procházeli, byl tam naprostý klid.
Městečko Hardegg se nachází v Dolních Rakousích přímo na rakousko-moravské hranici. Leží 309 m n.m. a v roce 2011 mělo 1384 obyvatel, docela by mě zajímalo, kolik obyvatel má nyní.
Nachází se tam i hrad, ke kterému jsme ale nedošli, vzhledem k tomu, že nás čekalo těch šílených Překvapený Smějící se 5km nazpět.
Nakonec jsem byla ráda, že jsme se na výlet vydali a viděli tak kousek další historie, byť to byla historie za hranicemi.

Na skok za hranice

20. července 2017 v 7:17 | Iris
Mám ráda výlety, ale podmínkou je, aby vyšlo počasí.
V tomto případě bych řekla, že vyšlo až moc. Z obce Čížov jsme se vydali po asfaltce (skoro bych byla radši za nějakou polňačku schovanou v lesích) ale naštěstí to bylo po rovince. A to celých 5km Překvapený Smějící se Kdo nechodí často, pochopil Mrkající Až na konci byl docela sešup.
Když jsme došli k řece, myslela jsem, že tam skočím šipku. Při pohledu na ten obrovský proud a velikost jsem si to ale rozmyslela, v duchu jsem si říkala, že mě zchladil už jen ten pohled.
Představuji vám řeku Dyji. Nezkrotnou a svou.

Železná opona

23. června 2017 v 8:18 | Iris
Nachází se v obci Čížov a musím se přiznat, že mi běhal mráz po zádech, když jsme se k ní blížili.
Při čtení slov...."Že až do 60.let byla napájena elektrickým proudem o napětí až 10 000 voltů" se mi dělalo špatně.
Část železné opony, kterou jsem zde nafotila, představuje její jedinou zachovalou ukázku v České republice.

Zámek Franzesburg

2. června 2017 v 19:27 | Iris
Se nachází v Městysu Laxenburg v dolním Rakousku asi 20km od Vídně. Leží na uměle vytvořeném ostrově uprostřed zámeckého parku Laxenburg, a byl to Franišek II, který nechal tuto napodobeninu středověkého hradu postavit.
Ač napodobenina, je nádherný.
Franzesburg je spjat s císařovnou Sisi, která zde strávila medové týdny s císařem Františkem Josefem.
Já se dozvěděla, že jedu do Rakouska ze dne na den a mám pocit, že takové výlety jsou nejlepší.